دیروز و در فرودگاه مشهد انجام شد؛

اظهارات دردناک بازماندگان حادثه غرق شدن اتوبوس دریایی

صبح ساحل، حوادث _  یکی از نجات‌یافتگان سانحه دریایی بندرعباس گفت: گارد ساحلی ترس داشت و گفتند کشتی 4.5 میلیارد تومان قیمت دارد.

حسن مرادیان در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار داشت: به جزیره هرمز رفتیم و در راه برگشت حدود ساعت پنج اتوبوس دریایی بنزین تمام کرد.وی افزود: 20 دقیقه ناخدا در حال تماس گرفتن بود و بعد از  50 دقیقه نیروهای امدادی آمدند و ضمن انجام ندادن کاری، دوبار اقدام به پهلوگیری کردند که نتوانستند و نتیجه آن هدیه دو ضربه به قایق ما بود.مرادیان خاطرنشان کرد: پس از ضریات طناب انداخت تا کشتی را بکسل کند که در این هنگام صدای جیغ و داد از عقب کشتی آمد که حکایت از بالا آمدن آب در کشتی بود که در حال غرق شدن بود.وی ابراز داشت: ضمن حضور همه در جلوی کشتی، من خودم جلو در حال کمک بودم تا کشتی را با طناب به کشتی نجات متصل کنم.

مرادیان یادآور شد: کشتی نجات سه خدمه داشت و طبیعی است کاری نکردند ضمن اینکه در این هنگام قایق در آب فرو رفت، چهار نفر در آب پریدیم و خود را به کشتی نجات رساندیم.وی افزود: دو ضربه کشتی نجات سبب صدمه در اتوبوس دریایی شد و در نهایت آب گرفتگی و غرق شدن آن را سبب شد و هنگامی که قایق کاملا غرق شده بود و یک متر از آن بیرون مانده بود ناخدا را در بالای آن مشاهده کردم که خود را نجات داده بود.وی گفت: ما یک ساعت روی آب بودیم ولی اتفاقی نیفتاد ولی در کل مقصر اصلی اسکله بود که در هوای طوفانی اجازه ورود اتوبوس دریایی به دریا را داده بود، اسکله در موقع حرکت کشتی ما تعطیل نبود، ضمن اینکه مسافران اصلا اصراری بر حرکت نداشتند و جوسازی‌ها موضوع را به انحراف کشانده، چون خود کاپیتان کشتی را به حرکت درآورد و گفت که می‌تواند در این هوا آن را کنترل کند و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.مرادیان افزود: گارد ساحلی سه نفر بودند که در ابتدای عملیات نجات یکی از آنها دچار شکستگی دست شد، ضمن اینکه این افراد دارای لباس فرم گارد ساحلی بودند.وی افزود: گارد ساحلی ترس داشت و وارد صحنه نشد و آنها گفتند که این کشتی 4.5 میلیارد قیمت دارد و اگر دچار حادثه شود زندگیشان ویران می‌شود.وی یادآور شد: یک نفر از خدمه کشتی داد و بیداد می‌کرد که من دو ماه است حقوق نگرفتم و می‌خواهم به پدر و مادر خودم که در کشتی هستند کمک کنم و به بقیه کاری ندارم. نجات یافته اتوبوس دریایی غرق شده در بندر عباس گفت: ساعت حدود 9 شب ما چهار نفر را به بندر رساندند بقیه را روز بعد پیدا کردند ضمن اینکه در میان غرق شدگان یک دختر جوان که تازه به دانشگاه رفته بود و ترم یک را می‌خواند نیز حضور داشت.

ناخدای کشتی از ملوانی چیزی نمی‌دانست/ کشتی امداد و نجات فیلم‌برداری می‌کرد

یکی از نجات‌یافتگان سانحه دریایی بندرعباس گفت: ملوان در هنگام غرق شدن کشتی به سرش می‌کوبید، گریه می‌کرد و مشخص بود که چیزی از ملوانی نمی‌داند. محمد نظم‌آرا در فرودگاه شهید هاشمی‌نزاد مشهد اظهار داشت: از قشم که حرکت کردیم وسط دریا ناخدا خبر از تمام شدن بنزین داد و جالب بود  که نمی دانست باید چه کار کند و بیسیم و چراغی هم نداشت.نظم‌آرا گفت: ناخدا موفق به تماس نشد ولی بعد از 20 دقیقه بالاخره ارتباط برقرار کرد و و کشتی نجات بعد از 45 دقیقه وارد زاویه دید ما شد.این نجات‌یافته سانحه دریایی بندرعباس خاطرنشان کرد: یک ساعت و نیم روی آب شناور بودیم و کشتی نجات نیم ساعت دور کشتی ما چرخید و دو ضربه زد که سبب شکستن اتوبوس دریایی ما، ورود آب به قایق و در نهایت قرق شدن شد.نظم‌آرا یادآور شد: اگر کشتی نجات نمی‌آمد بهتر بود چون تا صبح روی آب می‌ماندیم ولی با آمدن آنها آب ظرف دو دقیقه کشتی را غرق کرد.این نجات‌یافته سانحه دریایی بندرعباس ابراز داشت: کشتی نجات دارای یک حلقه لاستیک بادی بود و ما چهار نفر خودمان طناب را چسبیدیم و سبب نجات جانمان شدیم و امداد و نجات کاری نکرد.وی عنوان کرد: کشتی خود ما 14جلیقه نجات داشت که باز هم هفت عدد کم داشت که ما خودمان اینها را برداشتیم کاپیتان نمی‌دانست باید چه کار کند و جلیقه‌ها دارای زیپ ، بند و باد کافی نبود و کلا مشکل دار بود.نظم‌آرا گفت: در بدو ورود کشتی نجات نیروی آنها دستش شکست ، یک نفر فیلم‌برداری می‌کرد و دیگری هم می‌خواست کشتی بادی را در آب بیندازد و فقط یک خانم را نجات دادند و ما سه نفر آقا خودمان یکی از نجات‌یافتگان این سانحه دریایی افزود: ما پنج نفر را با کشتی نجات به بندر رساندند و اورژانس و  استانداری در بندر به سراغ ما آمدند و به ما پتو دادند، معاینه کردند و دو شب در بیمارستان خوابیدیم ولی بعد از آن غیبشان زد.وی خاطرنشان کرد: سرگروه تیم، کشتی را به صورت در بستی اجاره کرده بود و ما در این سفر22 نفر بودیم  که چهار نفر برگشتیم.وی تاکید کرد: جالب بود که ناخدا بدون جلیقه نجات توانست خود را نجات دهد ولی خانم‌ها ترسیدند خود را در آب بیندازند و غرق شدند.

همه در دریا با مرگ جدال می‌کردیم

تاج‌اعظم بهادری تنها نجات یافته زن اتوبوس دریایی غرق شده در بندرعباس گفت: همه در خلیج فارس با مرگ جدال می‌کردند.تاج‌اعظم بهادری در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار داشت: من از بندرعباس تا اینجا 300 مصاحبه کردم و فایده‌ای نداشته است پس چرا مصاحبه کنم و بازهم می‌گویم همه ما را در اثر بی‌توجهی به کشتن دادند. وی تاکید کرد: ساعت 17 و 15 دقیقه کاپیتان اعلام کرد بنزین تمام شده و تقریبا سه ربع هم طول کشید تا نیروهای امدادی آمدند.بهادری افزود: آمبولانس مرا از بندر به بیمارستان برد و در این هنگام هیچ چیزی نمی‌فهمیدم و فقط از خدا کمک می‌خواستم.

حاشیه‌های ورود بازماندگان حادثه تلخ دریایی بندرعباس به مشهد

بازماندگان سفر مرگ در فضای غمبار فرودگاه مشهد

بازگشت نجات یافتگان اتوبوس دریایی غرق شده در جزیره هرمز در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش فارس از مشهد، در زمان حضور خبرنگار در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برای مصاحبه با نجات یافتگان کشتی غرق شده، جو بسیار سنگین و غمباری بود به صورتی که جهت گفت‌وگو با هر فرد باید ابتدا بغض، آه و گریه با طرف مقابل را نظاره‌گر می‌بودی و بعد از آن مصاحبه می‌گرفتی.

*حسن مرادیان، یکی از نجات یافتگان ابراز داشت که ما در حقیقت کشته شده‌ایم.

*همراه یکی از نجات یافتگان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس از یک نجات یافته مبنی بر اینکه گروه نجات چه لباسی بر تن داشتند ابراز داشت که اگر آنها نبودند کسی کشته نمی‌شد.

*خانم تاج‌اعظم بهادری گفت: من تا الان 300 مصاحبه انجام دادم ولی شاهد حرکت مثبتی نبوده‌ام !!!

*یکی از همراهان نجات یافتگان که مرد میان‌سالی بود و ظاهرا با تمام افراد غرق شده نسبت فامیلی داشت، هر فردی او را در آغوش می‌کشید و ابراز هم‌دردی می‌کرد.

*یک نفر دیگر در فرودگاه می‌گفت: این یک سفر علمی، کاری، صنعتی نبوده بلکه عده‌ای برای تفریح می‌خواستند از تعطیلات استفاده کنند.

همراه رزم آرا گفت: این افراد دوستان قدیمی و چندین ساله بودند و درگذشت آنها برای این دوستان بسیار غمبار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.